محمد جواد لاریجانی:حیف است احمدی نژاد فقط دو دوره رئیس جمهور باشد !‏


محمدجواد لاریجانی، در نخستین کنگره ملی علامه امامی مازندرانی درشهرستان بابل با بیان اینکه ولایتدارای دو مبنای اصول و فروع دین است گفت: جنبه عملی ولایت بسیار حائز اهمیت است که در گذشته مغفول بوده است.





به گزارش ایلنا دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شروع انحرافات پس از دهمین دوره رریاست جمهوری را از دور دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی دانست و خاطر نشان کرد: در آن دوره عدهای آمدند و گفتند این طور نمیتوانیم همانند کشورهای دیگر پیشرفت کنیم چون اسلام برای زندگی خصوصی است و ما باید حکومتمان را سکولار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد دشمنان بیان میکردند روحانیت نمیتواند مملکت را هدایت کند گفت: در حالی که در طول سی سال گذشته روحانیت در تمامی عرصههای مدیریتی و اجرایی نقش آفرین بوده و خدمات بسیار زیادی را به جامعه ارائه کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی میگفتند نظامی که بر پایه اسلام و روحانیت شکل گرفته حکومتی خواهد بود که فاقد توانایی است و اینگونه مسائل نیز پس از انقلاب اسلامی در زمان دوم خرداد با پول بیتالمال بیان میشد؛ ولی امروز همان دشمنان میبینند ایران اسلامی به عنوان یک قدرت برتر منطقهای نقش آفرینی میکند.

لاریجانی تشخیص ملاکهای ولایت را از دیگر ملاکهای بیان شده در بحث ولایت عنوان کرد و افزود: تشخیص مصداق در مساله ولایت نیز اهمیت ویژهای دارد که در همین مورد افرادی هستند که مساله ولایت را به راحتی بیان میکنند و حتی قبول هم دارند؛ اما مصداق آن را به خوبی نمیشناسند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن هیچگاه به مرزهای ما حمله نخواهد کرد گفت: دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولایت است و به این جایگاه حمله می کند و اینجاست که نقش حصون اسلام با اهمیت است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه در بیش از ۹۰درصد احادیث به مساله ولایت اشاره شده افزود: شاخصههای سیاست بحث ولایت است.

وی با اشاره به اینکه در بحث ولایت که از هدایتهای الهی مجموعا چهار مورد استنباط صورت میگیرد خاطر نشان کرد:محور اول این است که ولایت را بدانیم یعنی مبنای مشروعیت سیطره را در حکومت درک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انحراف را چالش بزرگ جامعه ما عنوان کرد و گفت: علمای دین که به عنوان برج باروی دین هستند در مبارزه با انحراف وظیفه سنگینی دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به مصداقهای بازر انحراف در اوایل پیروزی انقلاب گفت:در آن زمان بچه مسلمانها دو گروه بودند یکی طرفدار اندیشههای حضرت امام و دیگری طرفداران اندیشه افرادی نظیر مرحوم بازرگان و شریعتی بودند که آنها اعتقاد داشتند دین باید همراه با مبارزه و علم همراه باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه طرفداران دین همراه با مبارزه موافق اسلام منهای روحانیت بودند خاطر نشان کرد: آنها همانند شریعتی معتقد بودند که اسلام متولی نمی خواهد همانند شریعتی که برای فقه ارزشی قائل نبود.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت نظام اسلامی با روحانیان مسیحی کاملا متفاوت هستند بیان داشت: روحانیت ما مردمی است و از بطن مردم برخواسته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اسلام منهای روحانیت را زمینه ایجاد انحرافات دانست و تصریح کرد: با حذف روحانیت دین نیز حذف خواهد شد.

لاریجانی در ادامه به انحرافات ایجاد شده پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه کسانی که در جبهه و جنگ حضور داشتند و خدمات بسیاری نیز در طول دوران انقلاب از خود نشان دادند دچار انحراف شدند و آرام آرام نیز به نفاق رسیدند و به بهانه انتخابات از پشت به نظام خنجر زدند که با این اقدام همان جریان منافقان ابتدای انقلاب تکرار شد.

لاریجانی شروع انحرافات پس از دهمین دوره رریاست جمهوری را از دور دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی دانست و خاطر نشان کرد: در آن دوره عدهای آمدند و گفتند این طور نمیتوانیم همانند کشورهای دیگر پیشرفت کنیم چون اسلام برای زندگی خصوصی است و ما باید حکومتمان را سکولار قرار دهیم.

وی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی اظهار میکرد ما بچه مسلمانهایی هستیم که طرفدار نظام سکولار هستیم که این افراد همانند همان بچه مسلمانهای قبل از انقلاب بودند که منافقین را تشکیل دادند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه افزود: در زمان امام خمینی (ره) همین آقای موسوی طرفدار فقه پویا بود که تاکید میکرد این فقه نباید در قوانین ما بیاید که امام (ره) گفتند فقه ما سنتی و جواهری است.

وی با بیان اینکه امروز غربی ها جهان گشایی لیبرال را دارند دامن میزنند گفت: این اقدام غربیها عین همان مارکسیستها است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد لاریجانی همچنین در جمع فرمانداران و اعضای ستادی استانداری مازندران گفت:راهی که ایران برای دستیابی به انرژی هستهای گذرانده است طولانی بود چون با به دنبال تهیه سوخت و استفاده علمی بوده است.

وی به ضرورت استفاده ایران به انرژی هستهای با محوریت علمی اشاره کرد و گفت: ممانعت کشورهای غربی به دلیل این است که میخواهند ایران به آنها وابسته باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر و مشاوره امور بینالملل رئیس قوه قضاییه یادآور شد: بسیاری از کشورهای جهان سوم هنوز به انرژی هستهای دست نیافتند اما جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کشورهایی که در برابر غربیها برای به دست آوردن حقش تلاش کرده است.

لاریجانی با تعبیر این نکته که پای ایران در این بخش ضعیف نیست، افزود: غرب در صورتی به ایران میگوید که ما به شما انرژی میدهیم در حالی که در بسیاری از کشورهای دیگر که سیاستهای اسلامزدایی را به شدت پیگیری کرده است، این انرژی را در اختیار آنها قرار نمیدهد.

وی ادامه داد: نخستین بار است که ایران از تشکیل مونوپلی در بخش انرژی هستهای خطرناک و ذلتبار جلوگیری کند که حضور و سخنرانی احمدینژاد در نیویورک بسیار خوب و حساب شده بود.

لاریجانی یادآور شد: برنامههای هستهای ایران از لحاظ فنی بسیار جلوتر از هند و پاکستان است که برخی از دوستان میدانند که راه و برنامههای ایران در بحث انرژی هستهای از لحاظ فنی بسیار پیشرفته است.

وی با دفاع از عملکرد احمدینژاد در مجامع بینالمللی تصریح کرد: حیف است که رئیس جمهوری فقط دو دوره است چون عملکرد احمدینژاد در این دوره بهتر از دوره قبل بوده است.

لاریجانی با تعبیر این نکته که پای ایران در این بخش ضعیف نیست، افزود: غرب در صورتی به ایران میگوید که ما به شما انرژی میدهیم در حالی که در بسیاری از کشورهای دیگر که سیاستهای اسلامزدایی را به شدت پیگیری کرده است، این انرژی را در اختیار آنها قرار نمیدهد.