مکالمه تلفنی “سران فتنه” با “خواص بی بصیرت”!
خبرنگار جنبش سبز از تهران از قول منابع موثق خبر می دهد که سید محمد خاتمي رئیس جمهورسابق کشورمان در تماس تلفني با رقيب انتخاباتیش حجت الاسلام شیخ علي اکبر ناطق نوری رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی به مناسبت سال جدید به وی می گوید:" از اینکه به دیدارتان نیامدم عذر می خواهم، بالاخره ما فعلا جزء "سران فتنه!" هستیم، می ترسم آمدنمان برای شما تولید مشکل کند". ناطق نوری با خنده به خاتمی پاسخ می دهد:" نترسید، ما هم دست کمی از شما نداریم، چرا که به ما هم می گويند "خواص بی بصیرت"!" 
 



اشاره این دو رجل شاخص سیاسی به اصطلاحاتی است که رهبر جمهوری اسلامی و سخنگویانش مکررا درباره منتقدان چپ و راست خود بکار مي برند. از منظر تبلیغات حاکمیت  و رسانه های وابسته طی ماههای اخیر، میرحسین موسوی، کروبی و خاتمي سران فتنه سبز هستند. در ماههای اخير همگرایی اصول گرایان معتدل با اصلاح طلبان در برابر اصول گرایان تندرو به اوج خود رسیده است.

همین منبع موثق می افزاید با اینکه از علمای قم و شهرستانها (به استثنای آيات عظام صانعی، موسوي اردبیلی، بیات زنجاني، و نیز دستغیب شیرازی) حمايت قابل ذکری از جنبش سبز بگوش نمی رسد ، اما به رغم فشار سنگین نظام روی علماي مستقل، مراجع تقلید و علمای بلاد آنها از سیاستهای سرکوبگرانه حکومت، رهبر و رئیس جمهور پشتیباني نمی کنند.

آیت الله موسوی اردبیلی هم در روز کارگر گفته بود که کسی به نصایح علما توجهی نمی کند و فقط می توان دعا کرد!

سکوت اعضای شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که سالهاست در جلسات آن شرکت نمی کنند نمونه قابل ذکر است.

به عنوان مثال ائمه جمعه قم حضرات آیات امينی و استادی و از علماي مستقل آیت الله جوادی آملی، سيدمحسن خرازی، گرامي، سید علي محقق داماد، شب زنده دار، طاهری خرم آبادي سکوت معنا داری کرده اند.

خبرنگار جرس می افزايد مراد آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از سرزنش مکرر سکوت "خواص بی بصیرت" اکثریت علمای حوزه علمیه قم، مراجع تقليد، علمای بلاد و سیاستمداران میانه رویی شبیه هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و واعظ طبسی است که از سیاستهای آقای خامنه ای، احمدي نژاد و فرماندهان سپاه علیه منتقدان حمایت نکرده اند..